fotogaleria.jpg

Jury 17. EFF Integracja Ty i Ja

 

Jadwiga Jankowska Cielak

Jadwiga Jankowska-Cieślak – aktorka charakterystyczna. W kinie – Magda w „Trzeba zabić tę miłość” (1972) i Basia Białasówna w „Polskich drogach” (1976) u Morgensterna, Anna w „Pani Bovary to ja” u Zbigniewa Kamińskiego i w „Sam na sam” (obie w 1977) u Andrzeja Kostenki, Mgiełka w „Jan Serce” (1981) u Piwowarskiego, nagrodzona w Cannes Eva w „Innym spojrzeniu” (1982) u Karolego Makka, Ada we „Wkrótce nadejdą bracia” (1985) u Kutza, Matka w „300 milach do nieba” (1989) u Mirosława Dembińskiego i Joanna w „Rysie” (2008) u Michała Rosy. Ma scenie: w Teatrze Dramatycznym – Elektra (1974) u Dejmka, Regana w „Królu Learze” (1977) u Jarockiego, Medea, Kora w „Nocy listopadowej” (obie w 1978) u Prusa, Kitty w „Szóstym stopniu oddalenia” u swego męża Piotra Cieślaka i Maryja w „Historyi o chwalebnym zmartwychstanu Pańskim” Piotra Cieplaka, Klitajmestra w „Elektrze” u Warlikowskiego, Nel w „Końcówce” (obie w 1997) u Libery, Herodiada w „Salome” (2000), Matka w „Wymazywanu” (2001), Paulina w „Niedokończonym utworze na aktora” i Aurelia w „Sztuce hiszpańskiej” (obie w 2004) u Lupy oraz Matka w „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” (2005) u Glińskiej. W Teatrze Polskim – Rea w „Romulusie Wielkim” (1985) u Dejmka i Hekabe (2011), Aniela i Elwira w „Mężu i żonie” (1977) u Hanuszkiewicza w Narodowym, Beatrycze w „Dante 1992” u Szajny w Studio, Emilia w „T.E.O.R.E.M.A.T.” u Jarzyny w Rozmaitościach, i pani Szapiro w „Namiętnościach” (obie role w 2009) u Cywińskiej w Ateneum. „W ten zawód wpisany jest egocentryzm – mówi. – Jeśli nie chcesz się podobać, idź sprzedawać rzodkiewkę. Nie oszukujmy się, aktor musi być pod tym względem człowiekiem próżnym, inaczej nie ma tu czego szukać”.

 

Gordziejuk

Eugeniusz Gordziejuk – producent. Od 2019 roku szef produkcji Studia Filmowego EGoFILM Ewelina Gordziejuk. Szef produkcji Studia Miniatur Filmowych w Warszawie w latach 1994-2017. Autor scenariuszy filmowych dla dzieci. Przygodę z filmem rozpoczął od epizodu w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Pierwsza miłość”, w 1974 r. Pracę w Studio Miniatur Filmowych rozpoczął w 1977 r., pełniąc funkcje kierownicze w strukturach Studia. Bezpośrednio uczestniczył w produkcji 254 tytułów filmowych jako asystent operatora, a później asystent reżysera. Od 1986 r. pełnił funkcję kierownika planu oraz kierownika produkcji. Jest członkiem Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Odznaczony odznaką honorową przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Współpracował jako kierownik produkcji lub producent z najwybitniejszymi twórcami filmu animowanego między innymi Janem Lenicą, Witoldem Gierszem, Jerzym Kaliną, Leszkiem Komorowskim, Wiesławem Ziębą, Leszkiem Gołyszem, Krzysztofem Gradowskim, Andrzejem Barańskim i innymi. Od wielu lat prowadzi zajęcia z młodzieżą szkolną z zakresu sposobu realizacji filmów animowanych, prezentując jednocześnie dorobek polskiej animacji na terenie całego kraju i poza nim. Prowadził, między innymi, warsztaty dla Polonii na Syberii, zajęcia z młodzieżą z niepełnosprawnością, w tym intelektualną. Za warsztaty „Animacja dla każdego" został nominowany do Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej za rok 2011 w kategorii Edukacja Młodego Widza. W 2014 r. otrzymał tę nagrodę.

 

Kuba Czekaj fotKasia Klimkowska

Kuba Czekaj – reżyser, scenarzysta. Absolwent reżyserii Wydziału Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Programu Fabularnego Studio Prób w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Jest reżyserem filmów krótkometrażowych: „List”, „Niedziela”, „Mamo”, „Wyścig”, „Kawałek nieba”, „Wszystko o mojej rodzinie”, „Za horyzont”, „Dom w różach”, „Rwetes”, „Twist & Blood”. Za głośny film krótkometrażowy „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” z 2009 roku otrzymał nagrody: Srebrny Lajkonik na Krakowskim Festiwalu Filmowym, Nagrodę Specjalną Jury na Kanadyjskim MFF, nagrodę główną w konkursie filmów krótkometrażowych na festiwalu Dwa Brzegi, Grand Prix w Konkursie Młodego Kina w Gdyni. Filmy fabularne to „Baby Bump”, za który otrzymał wyróżnienie w konkursie Inne Spojrzenie na Festiwalu Filmowym w Gdyni oraz „Królewicz Olch”.

 

Mariusz Trzeciakiewicz 01

Mariusz Trzeciakiewicz – specjalista ds. dostępności. Założyciel i prezes Fundacji KATARYNKA. Autor audiodeskrypcji i napisów do filmów polskich i zagranicznych. Współtwórca pierwszego w internecie kina dla osób niewidomych i niesłyszących Adapter.pl. Koordynator działań audiodeskrycyjnych do wydarzeń na żywo prowadzonych w całej Polsce (Orange Warsaw Festival, Top Gear Live, Europejska Stolica Kultury). Współtwórca innowacyjnego systemu AudioMovie, chmury i aplikacji na smartfony służącej do udostępniania audiodeskrypcji w kinach i na pokazach festiwalowych. Wcześniej dziennikarz i prezenter radiowy, przez wiele lat związany z Grupą Radiową Agory. Prywatnie zapalony cyklista i pasjonat nowych technologii

Nasza strona korzysta z plików cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.